Podcast ROZHOVOR 🎙️ – Michal Čuridlo

Porozprávali sme sa s digitálnym marketérom Michalom Čuridlom – zakladateľom agentúry iFocus. Je marketing dobrá investícia? Odpoveď je áno, ale viac sa o tom dozviete až v podcaste.

Kto je Michal a čomu sa venuje?

Zakladateľ agentúry iFocus – digitálnej reklamnej agentúry. Špecializácia im umožňuje byť dobrý a sledovať trendy v danej oblasti. Digitálny marketing je podstránka marketingu. Umožňuje menším firmám to, čo si v klasickom marketingu môžu dovoliť len veľké korporácie. V digitálnom marketingu dokážeme zmerať naozaj čokoľvek – aj napríklad, prečo zvoní telefón.

Aká bola jeho cesta?

Počas štúdia na vysokej škole v Bratislave, kde študoval strojné inžinierstvo, pracoval v cestovke. Tieto znalosti rezervačného systému a práca s letenkami ho dostali do Londýna, v českých aerolíniách. Ostal tam 4 roky a pracoval ako marketingový manažér. Navštevoval rôzne mestá a zabezpečoval rôzne aktivity. tu sa 1x stretol s digitálnym marketingom.

Ako chápe marketing vo všeobecnosti?

Ak máte produkt a chcete ho predať, to má zabezpečiť marketing. Michal si ale myslí, že úlohou marketingu je súzvuk klienta a marketéra, aby sa našla win-win situácia. Marketingom treba nájsť zákazníkov, ktorí hľadajú daný produkt a my pre neho máme to riešenie, resp. náš klient. Prepojiť ľudí s problémom s ľuďmi, ktorí majú riešenie na problém.

Čo je podľa Michala návodom na úspech, aby sa obom stranám dobre spolupracovalo?

Ak klient má za sebou prieskum trhu – dobrá znalosť trhu a daného odvetvia je kľúčová esencia a určite aj cieľ – správne a zdravo nastavený cieľ. Kde chcem byť o rok, o tri roky a pod. Byť mentálne nastavený na to, že to je tvrdá práca a môže to nejakú dobu trvať, kým to prinesie ovocie.

Kedy si človek dokáže robiť marketing sám a kedy sa obrátiť na profíkov?

Ide o priority. Všetko je na webe. Plánovanie, chatboty, štatistiky a pod. Agentúra má byť prospešná pre klienta. Takže jednotlivec zistí, že nedokáže byť špecialista na marketing a agentúra ho časovo odbremení, aby získal efektívnejšie výsledky.

A čo „finančná prestrelka“ s Michalom?

Čo si predstavuje pod pojmom finančná gramotnosť?

  • Osoba spraví rozhodnutie, ktoré ju neohrozia.

Do čoho rád investuje?

  • Diverzifikuje riziko a skúša všetko, čo sa objaví – zlato, Bitcoin, appky.

Čo pre neho znamenajú peniaze?

  • Spôsob na dosiahnutie svojich cieľov.

Čo bola jeho najlepšia investícia?

  • Investícia do zdravia a určite to, že odišiel do zahraničia.

*Ak ste našli chybu, napíšte nám na [email protected]