XXXIX.časť 🌙Večerník investora – Marketingový kráľ

Prešli prvé tri mesiace z mojej pracovnej cesty v Baltimore. S Jess sme boli spolu vždy, keď sa dalo. Čo bolo za tri mesiace pomerne málo.

Viac času sme trávili cez videohovory a telefonáty 📞 ako spolu, jeden vedľa druhého.

Často bola smutná, že nie sme spolu, že jej chýbam, no vždy ma podporila, že to spolu zvládneme. Ani mne to nebolo jedno. Ako som už raz povedal, nechcel som nový byt a novú priateľku na to, aby sme boli od seba. No vedel som, že ide len o 6⃣ mesiacov. A Jess s tým súhlasila.

Bola anjel, ktorého som si tak dlho prial…

Gordon bol nadmieru spokojný s vývojom práce v Baltimore. Tešil sa na zaujímavú kampaň a na jej výsledky.

Ja som sa tam vzdelával na kurzoch a seminároch, ktoré ma posúvali v mojej kariére pomerne rýchlym tempom vpred. Dávali mi opäť veľa. Vedel som, že na Slovensku by mi to asi nebolo dopriate. A dokonca to bolo hradené z firemných peňazí. 💵

Stále som chcel byť dobrý v marketingu, stále som mal túžbu vymyslieť niečo, za čo budem na seba hrdý a ocenia to aj kolegovia a šéf.

Veľmi mi pomáhalo samovzdelávanie sociálnych médií, ktoré sú na šírenie kampane a reklamy ako stvorené. Neviem si celkom dobre predstaviť, ako pracovali marketéri pred 💯 rokmi. Asi ani radšej nechcem.

Naučil som sa mnoho poznatkov, ktoré budem s vami rád zdieľať, aby sa vám aj vaše kampane robili lepšie, efektívnejšie, rýchlejšie a aby ich zazrel svet. 🌏

Vďaka toľkému množstvu sociálnych kanálov, z ktorých si môžete vyberať, si možno myslíte, že na všetky z nich musíte prispievať viackrát denne, aby bola vaša kampaň úspešná. 📈 Pamätajte však na to, že to nie je vaša stratégia sociálnych médií.

Ak chcete dosiahnuť najlepšie výsledky, musíte najskôr vykonať prieskum. Aj keď mnoho ľudí používa viac ako jeden sociálny kanál, v skutočnosti sa používa z rôznych dôvodov – nie každý sociálny kanál je totiž vhodný pre každú kampaň.

Ak sa naučíte demografické údaje 📊 o každom sociálnom kanáli a o tom, ako sa líšia medzi platformami, pomôže vám to určiť hlavné aspekty, na ktoré sa musíte zamerať.

Nie každá spoločnosť môže vyčleniť veľké rozpočty na reklamu svojej značky alebo produktu. Preto sa spoločnosti zamerali na hľadanie kreatívnejších a nezabudnuteľných marketingových riešení s cieľom osloviť svoje cieľové publikum.

Existuje veľa kreatívnych riešení, ktorými môžete vyskúšať vylepšiť svoje marketingové úsilie, ktoré zvýši váš počet zákazníkov. 👩‍👩‍👧‍👧 V minulosti sa väčšina obchodníkov zameriavala na distribúciu plagátov, brožúr alebo pohľadníc. S prechodom na digitálny vek sa tieto možnosti stali zastaranými a nákladnými. 

S pribúdajúcimi dňami prekračujú vlastníci firiem svoje limity a vytvárajú šialené marketingové nápady, ktoré nám dávajú obrovskú inšpiráciu. Napriek tomu, že je to riskantné, veľa neobvyklých a jedinečných nápadov sa môže okamžite stať virálnymi, najmä keď sú zábavné a stoja za zmienku!

Celá vaša kampaň nech je navrhnutá tak, aby prilákala a konvertovala vášho ideálneho zákazníka. Ale ako prísť na to, o koho ide? To je miesto, kde prichádzajú na rad osobnosti kupujúcich.

Jediným cieľom je pochopiť, kto sú vaši ideálni zákazníci a naučiť sa veci, aká je ich preferovaná forma komunikácie, v akom kontexte najlepšie absorbujú obsah a ich konkrétne individuálne potreby, záujmy a ciele. 🎯 Čím podrobnejšia je vaša osobnosť, tým máte väčšiu šancu prilákať tých správnych zákazníkov.

A čo obsah? Či už ide o obrázky alebo texty, 📋 pre zaistenie ich úspechu je nevyhnutné udržiavať jednotný hlas a tón po celú dobu vašej sociálnej kampane. Vaši opakujúci sa sledovatelia aj noví návštevníci by mali byť schopní spoznať, že je to vaša značka. Ich posolstvo a ich príčina je jasná a konzistentná vo všetkých marketingových dokumentoch. 

Toto mi všetko mi nedala škola. Dala mi to prax. Nemôžem povedať, že bola dlhoročná, ale ten čas strávený v New Yorku 🗽 vo firme u Gordona a teraz na pracovnej ceste v Baltimore mi dal neskutočne veľa.

Pochopil som viac ako len teóriu. Prax mi ukázala, čo v našich kampaniach funguje a čo nie. Čo zaujme naše cieľové publikum a na aký obsah si ani nekliknú. Hovorím, že najlepšia škola všetkých čias je škola života.

Nie kopec skrípt, ale milión hodín 🕑 strávených nad tvorbou kampane…

Nie čítanie kníh, 📚 ale tvorba obsahu, ktorý zaujme…

Nie dodržiavanie stálych stereotypov, ale experimentovanie na základe prieskumov, ktoré ukážu, čo zákazník chce…

Keď som hovoril s mamou, neverili by ste, aká bola na mňa pyšná. Mal som z toho radosť aj ja. Kam som sa posunul a kam smerujem. O to viac ma napĺňalo, že som sa mal s kým deliť o tento skvelý pocit.

Keby som vedel, čo ma čaká a že práca nebude mojou prioritou, už dávno by som sa vykašľal na dokonalé detaily kampane. Nie nadarmo sa hovorí, že človek mieni a Boh mení…❗️